Olvasós Boldogasszony nyomában jártam

A soraimat még a szécsiszigeti kastélyból írom nektek, indulunk lassan még egy környék felfedezésre. Vár rám a 13. századi Mároki kápolna, de előtte még egy gyors írás, ami egyben egy ajánló is. A hétvégén egy nagy külső és belső utazásban jártam már a Mihály-napi telihold hatása alatt és a közelgő Olvasós Boldogasszony fényében.

Szécsiszigetre a szlovén határ mellé, férjem pékkollégája révén keveredtem. Ezen a hétvégén egy szép őszi fesztivál volt a faluban, ahol a Kerka vízimalom területe adta meg a hangulatát az együttlétünknek.

Nagyon mély időszakát járom az életemnek, nagyon fáradtan, derékfájósan érkeztem meg Szécsiszigetre. Péntek hajnalban elhagytuk az egri apartmant, visszaböröndözve a hegyre a félkész szőlőcskei házunkba. Délután onnan indultunk Pestre, ott ismét kipakoltam amit odaszántam, majd villámmosás, újracsomagolás, és családi vita után indultunk el 240 km-re az ország túlvégére. Péntek éjjel a telihold fényében autóztunk, elég csendesen, elmélyülten és fáradtan érkeztem meg a faluba, ott is a Szapáry-Andrássy kastély épületébe. A kastély egy ősi mesterséges halomra épült és egy régi földvár és erődítmény állt valaha a helyén. A kastély körül bivalyrezervátum van, a bivalyok ereje áthatja az egész környéket. Előtte egy földgyógyító kő, ami az adott terület egyensúlyi pontját hivatott megjeleníteni, és célja visszaadni a tájnak a természeti erejét.  Éjjel még gyertyát gyújtottam és itt hívtam meg a Mihály által küldött sárkányerőket is magam mellé. Érdekes éjszakám volt, a holdfény, kimerültség és a hely varázsa még tisztító könnyeket is csalt az arcomra.

Szécsisziget temploma

Reggel volt lehetőségem egy sétát tenni a 170 fős faluban és beszélgetni a helyi emberekkel. Mire körbejártam a falut a templom is kinyitott és megnézhettem a csodás barokk templomot belülről is. Nagyon megérintett a hármas rózsás Mária ábrázolás és a Mennyek királynője is. Bármerre járok, már nem Máriát látom a templomokban, hanem Istennőt és Boldogasszonyt sok arcában megjelenítve. Fantasztikus érzés, hogy belső és külső utazásom révén egyre inkább értem és érzem a mögötte lévő mélyebb tartalmakat. Olvasós Boldogasszony beavatására érkeztem és a helyszín csodás oltárt biztosított ehhez.

A napunk a Kerka vizimalom területén barátokkal telt. Én a nap nagy részében pékárut árultam és sok-sok kedves helyi embert ismertem meg. Amikor útra keltem tudatosítottam, hogy ősi földemre érkezem. Apai ági Szépanyám és Ükanyám itt élt ezen vidéken. Egész nap kerestem a kapcsolódást ehhez és váratlan módon találtam meg. Egy vezető séf személyében, aki a vasi és zalai tradicionális ételekről szóló szakácskönyvét árulta a piaci fesztivál forgatagában. Fél órát beszélgettünk szívtől-szívig. Elmondta a néprajzi kutatásait, hogyan lett ez a szenvedélye. Így búcsúztam tőle, hogy az első ételem az új szőlőcskei konyhámban ebből a receptes könyvből fog érkezni. Éreztem ősanyáim mosolyát és elégedettségét, valami időn túli oldódás érkezett a szakácskönyvből hozzám.

Aztán a nap vége felé leült a tömeg, Férjem is befejezte a baguette workshopot és azt éreztem nem bírom tovább mennem kell fel a hegyre a kilátóhoz, ami már reggel óta hívogat. El is indultam felfelé. Imádom az életemet, útközben egy kakaóscsigánkat majszoló hölggyel találkoztam, pont akkor amikor már elbizonytalanodtam, hogy biztos jó úton haladok-e befelé az erdőben. Beszéltünk pár kedves szót, ő elindult lefelé, én pedig felfelé. Pár perc múlva a kilátó tornyához érkeztem, ahol picit zenét hallgatva számot vetettem a napról is és az évemről is. Leginkább megszeretgettem magam a tévelygésemért, úgy éreztem felszabadultam, kikönnyültem. Lefelé egy darabig énekelgettem aztán már az egyik kedves kliensemmel beszélgettem vidáman. A hegyen hagyva a nehezemet, ismét képes voltam már segíteni, támasztani másokat.

Este már csak barátok maradtunk vacsorázni, és ott érkezett a napom ajándéka. Két éve a születésnapomon ismertem meg Norbit Mohácson, aki a mohácsi vízimalom őrzője. Általa lett életem első szakrális edénye a születésnapi mohácsi köcsögöm, amiben csak élőtüzes varázsleveseket tudok főzni. Tegnapi napon a fesztivál résztvevőinek is Norbi főzött a saját varázsedényébe, nem mást, mint a neves mohácsi köcsögös bablevest.  Az esti vacsora után mondtam neki, hogy milyen mély nyomot hagyott bennem a lisztes zsák gyűjteménye és az, ahogy kutatja ennek mintázatait és felfedezte benne a vonalkód-rendszert. Erre meséli, hogy azóta elkészült ebből a könyve is, és hogy van is belőle példánya. A beszélgetésünk mélyre szaladt és bekönnyezett szemeket. Beszélgettünk a szakrális erőről, Boldogasszony búzájáról a mindent átható sárkányi rendről a bolygón. Elmesélte hogyan választotta ki őt a malom a hely őrzőjének és hogyan változtatta meg a teljes életét mindez. Ajánlom a helyet, Norbi gyűjteményét és könyvét is Nektek!

A zsákok története nem véletlen most érkezett meg hozzám, Olvasós Boldogasszony a számadást hozza és ezek a családilag, helytörténetileg egyedien megjelölt zsákok adták a számadást. Boldogasszony búzáját bevitték a malmokba megőrölni és a zsákok száma, mérete jelölése pontos nyomonkövethetőséget biztosított, és egyben megmutatta annak a családnak az egyediségét. A számontartás a nők dolga volt, akárcsak a zsákok megszövése, jelölése. A lány férjhez adásakor a kelengyéhez mindig kapott saját zsákot ezzel is továbbvive a családi tradíciót, de behozva valami egyedit, tisztelve a folytonosságot, de az önállóságot és az új családi egységet is.

Lassan indulunk Budapestre, majd Szőlőcskére. Pénteki napon a telihold fényében megkezdődött a számadásom. A Gyógyítókő és a természet révén megindult a gyógyulásom és kitisztulásom is. Kapcsolódtam a zalai őseimmel és az itt élő emberekkel és sok-sok ajándékot kaptam a tisztulásért és mély figyelmemért cserébe. Viszem haza a szívemben és az anyagban is Olvasós Boldogasszony által kapott olvasnivalóimat és annak alkotóit, az itteni emberek vendégszeretét és a sok mosolyt és kedvességet, amit kaptam.

Feltöltődtem, készen állok az előttem álló időszak rendkívüli terhelésére. Az egész felhalmozott életem anyagba öntött formáit megmozgatom ebben az hónapban, számot adva arról, mire van valóban szükségem mi és ki költözik velem fizikailag és érzelmileg is vissza az új házamba és életembe.

Hozzászólás hozzáadása

Az e-mail címe nem jelenik meg. A kötelező mezők megjelennek*